Fishing and Clams

Hey there, welcome to the Metin2.SG forum, here you can find a lot of interesting stuff, why don't you register your account? It only takes a minute! Click on the "Forum Login or forum-register" button on the top-left corner!

Shoutbox

  • Lyetta

    no, in discord boy

  • SirPic

    as soon as u give us your number

  • Lyetta

    when you can call me, -.-

  • Alin Stefan

    just stating the obvious about the run xD

  • Alin Stefan

    no no

  • A.O.S

    omg were u tryna find other blue run partners?!?!? traitorrrr

  • Alin Stefan

    :love:

  • Alin Stefan

    aos nub..it s me, ivg

  • beckmen

    nevermind :D pm on tary works too

  • beckmen

    anyone can sned me? pls ^^

  • beckmen

    Shadow where is the post, to sign up for fishing extravaganza event that is today? i can't find

  • A.O.S

    stefan r u blue? i go blue run sometimes if u wana join

  • Alin Stefan

    and level 10 and 11 are op

  • Alin Stefan

    under 60 items only :(

  • Gentle

    It's like you are flying high, and than you fall but you can't die, cause angel always save you from falling huh true story

  • Gentle

    yeah it's fakin amazing thing

  • Alin Stefan

    downgrades in case of failing

  • Alin Stefan

    yes, no breaking

  • buryzencio

    guys how exactly work blacksmith after blue death in demon tower? something like bleesing scroll for rarity items?

  • [CoMa]Shadow

    Yes some players reported this already, but sadly we can't reproduce it with our accounts or player's account too. So is going to take some time to fix this

  • :thumbsup:
  • :airborne:
  • :assaultrifle:
  • :banned:
  • :bday:
  • :beer:
  • :blackeye:
  • :borg:
  • :censored:
  • :chainsaw:
  • :chinese:
  • :chrome:
  • :cookie:
  • :crazy:
  • :dance:
  • :dash:
  • :dead:
  • :doofy:
  • :evilgrin:
  • :fie:
  • :gamer:
  • :golly:
  • :growup:
  • :grumble:
  • :hail:
  • :hi:
  • :hmm:
  • :huntsman:
  • :ill:
  • :lol:
  • :miffy:
  • :minigun:
  • :misslelauncher:
  • :modo:
  • :monster:
  • :ninja:
  • :nono:
  • :oops:
  • :pardon:
  • :phatgrin:
  • :pillepalle:
  • :pleasantry:
  • :popcorn:
  • :puke:
  • :pump:
  • :rocketlauncher:
  • :rofl:
  • santa
  • :search:
  • :shit:
  • :sniper:
  • :spiteful:
  • :stick:
  • :stopping:
  • :thinking:
  • :this:
  • :topicclosed:
  • :vain:
  • :wayne:
  • :wbb:
  • :werderw:
  • :xeno:
  • :zombie:
  • :)
  • :(
  • ;)
  • :P
  • ^^
  • :D
  • ;(
  • X(
  • :*
  • :|
  • 8o
  • =O
  • <X
  • ||
  • :/
  • :S
  • X/
  • 8)
  • ?(
  • :huh:
  • :rolleyes:
  • :love:
  • 8|
  • :cursing:
  • :thumbdown:
  • :thumbup:
  • :sleeping:
  • :whistling:
  • :evil:
  • :saint:
  • <3
  • :!:
  • :?:
  • Hi! I have always hunted metins for profit, but that got boring. Now I want to fish. I am just curious about the %'s for fishing. I have 3 questions, as follows.



    1. What is the % for getting a clam from a fish? Do some fish have a higher % of getting clams? What other valuable things can you get from a fish?


    2. What is the % for getting a red pearl, blue pearl, and white pearl from a clam?


    3. What are some other interesting things you can get from fishing?



    Thank you! :D

  • 1. idk


    2. if they haven't changed the rates in comparison to the gf servers, then the chance is too low. clams are pretty rare and so are pearls. with luck you would have to open 1 and get a white pearl, with bad luck you'll open 20 without getting even a red pearl.
    my suggestion is NOT to open clams. just sell them for 7kk each.


    3. nothing really. maybe eels, that add 10str for a few minutes when you grill them orfishbones which you can sell for 150-250k each


    Petri heil :)

  • 1. Clam percent I do not know but 60% of the time when i open 10 fishes i get 1 clam. So I suppose it's a bit low. As for which fish you can get most clams well I believe its rng.


    2. I have no idea. I do not open the clams and I do not recommend you to open them since pearls sell for like what 30kk? and one clam sells for 8kk-10kk well most of the time 10kk. So it's better to sell clams to buy the pearls you want. Unless you wanna try your luck.


    3.Yup you can get some cool fishes like Pikes, Eel..Shiri..Perch..But they are not easy to catch. Especially shiri, Loach, Smelt..I've seen ppl selling Shiri for 45-50kk but no one buys them at that price. I got one once put it 15kk and they bought it. As for eels,pikes,perch most of the time before events i noticed they buy them for 500k each +


    Fishes such as Loach that gives invisibility Well if you ever get one i think it probably will sell 100kk because it's super rare havent seen anyone selling and if you get ne must be 1/500 times as someone said here.


    Honestly I wouldnt sell them for lower price than 450k since they are really hard to catch. It may take sometime to be sold out but I believe people who pvp will buy them. Let's be honest 450k its not much now days. :P


  • lol from 10 fish 1 clam? than my friend you are hell one of a luck in person


    back in time when i went to fish, i got from 90 fish maybe 1-4x clam (mostly was 1 or 2,really rare more ), or sometimes 0 clams

  • lol from 10 fish 1 clam? than my friend you are hell one of a luck in person


    back in time when i went to fish, i got from 90 fish maybe 1-4x clam (mostly was 1 or 2,really rare more ), or sometimes 0 clams

    Yup well today i fished like 70 fishes? not sure but i got only 2 . I think its rng. (I have the fishing manual by the way from the item shop not sure if that actually messes up any rates of getting the clams i think it doesn't)